Winkelwagen

Klantenservice

Hoe kunnen wij u helpen? Heb je een vraag over je bestelling? Of over een plant?
Stel ze dan gerust. In vrijwel ieder geval kan onze assistent Planto u ook op weg helpen!

Klantenservice

Hieronder vind je de antwoorden op vragen die veel gesteld worden door onze klanten en die nuttig kunnen zijn! Je kunt dus het beste eerst kijken of het antwoord dat je zoekt hier tussen staat. 

Ben je op zoek naar een vraag over Bestellen, Betalen, Bezorgen of nazorgen en retourneren? Deze antwoorden vind je op deze speciale pagina. Als je vraag er alsnog niet tussen staat kan je ons altijd mailen, we helpen je graag verder!

Klantenservice Plantena

Verzending en Retour

Wil je weten hoe jouw bestelling precies bezorgd wordt en wanneer? Hieronder vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot de bezorging. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust, we helpen je graag verder!

Op dit moment hebben wij enkel een samenwerking met PostNL, dit zal voor onbepaalde tijd zo blijven. 

Jazeker. We verzenden momenteel naar meer dan 20 internationale landen, waaronder België, Luxemburg, Duitsland, Het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Oostenrijk, Ierland, Denemarken, Italië, Portugal, en Spanje.

Het volgen van uw bestelling is eenvoudig en gemakkelijk te doen. We sturen je een e-mail om je te laten weten zodra je bestelling is verzonden. U kunt daarna met uw code bij PostNL uw pakket volgen. U kunt ook een ticket indienen om meer te weten te komen over uw bestelling.

Hier bij Plantena zijn we trots en streven we ernaar om ervoor te zorgen dat alle pakketten op tijd worden afgeleverd. U ontvangt uw bestelling binnen 2-4 werkdagen, afhankelijk van de provincie waarin u woont, vanaf de datum waarop uw bestelling is geplaatst. Raadpleeg hier voor meer informatie over verzending. U kunt uw bestelling ook volgen nadat deze is verzonden door in te loggen op uw Plantena-account en op de knop “Mijn bestellingen” te klikken.

Wat vervelend! We hebben ons best gedaan je aan een plant te helpen die goed bij jou en je interieur past. 

Wel blij met je plant of ander product maar is ‘ie kapot of in slechte conditie aangekomen? Dan zorgen we voor een passende oplossing, want dat is natuurlijk niet de bedoeling! Neem daarvoor even contact op met onze klantenservice.

Standaard geldt voor alle producten die je online koopt een bedenktermijn van 14 dagen na het ontvangen van de producten, waarbinnen je van de aankoop af kan zien. Nadat je bij ons hebt gemeld dat je van de aankoop af wenst te zien heb je nogmaals 14 dagen om het product terug te sturen. Dit wordt het herroepingsrecht genoemd. Er is echter een uitzondering voor bederfelijke producten, zoals sommige planten. Bekijk eerst onze retour pagina.  Als de planten niet goed zijn behandeld gedurende de retour behandeling dan kunnen we de waardevermindering die daarvan het gevolg is bij je in rekening brengen (dit kan oplopen tot 100% van de aanschafwaarde).

Als je jouw bestelling wilt annuleren (en dus de overeenkomst met ons ontbindt) zou het fijn zijn als je de ontvangen artikelen weer inpakt zoals ze zijn aangekomen. Gebruik hiervoor dus onze verzenddoos. Zo komen ze bij ons het beste terug en dan kunnen we weer een nieuw baasje voor ze zoeken! Mocht onze verzenddoos al bij het oud-papier liggen dan is het retourneren in een eigen gefabriceerde doos op eigen risico. (Ook hiervoor geld het recht voor ons om tot 100% van de aanschafwaarde in rekening te brengen)

Je kunt gemakkelijk jouw pakket(ten) bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie bij jou in de buurt brengen. Dit is helemaal gratis zo lang je eerst contact met ons opneemt! Wij zullen jou dan de instructies geven die je nodig hebt voor het retourproces.

Wil je met een andere bezorger versturen? Dat kan ook, maar de kosten zijn dan wel voor eigen rekening. Wij vragen je ook hiervoor eerst met ons contact op te nemen alvorens het pakket retour te sturen.

Mocht je om een bepaalde reden geen contact met ons willen opnemen kan je jouw bestelling niet opsturen.

Indien je eerst met de plantenservice hebt gemaild en wij zijn er samen uitgekomen vraag dan naar het retouradres per mail.

Eventueel kan er ook gebruik gemaakt worden van het Europees Modelformulier voor Herroeping om een retouraanvraag in gang te zitten. Vul dit formulier in en stuur het naar ons op via de mail en/of post of stop het in het te retourneren pakket.

Facturen en Betalingen

Wil je weten op welke manier(en) jij bij ons kunt betalen? Of is er iets mis gegaan? Of wil jij iemand een cadeau geven? Op deze pagina vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot betalen. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust op [email protected], we helpen je graag!

Momenteel accepteren wij alleen IDEAL. In de toekomst zullen wij meerdere betaalmethoden overwegen toe te voegen om het klantgemak te verhogen. IDEAL Ondersteunt vrijwel iedere bank in Nederland. Met onze aanstaande uitbreiding naar Belgie en Duitsland worden de betaalmethoden uitgebreid naar onder andere Giropay, Bancontact en Belfius Direct Net

Omdat wij ook fouten kunnen maken beroepen wij ons op de mogelijkheden van een Ongeldige overeenkomst, zodra een plant bijvoorbeeld van een prijs van €50,- naar €5,- is afgeprijsd gaat het in vele gevallen om een prijsfout. Indien u al heeft afrekent kan ons systeem automatisch de bestelling annuleren, dan krijgt u uw geld terug, En passen wij de fout(en) aan.

We respecteren uw privacy en nemen de bescherming ervan serieus. Dit privacybeleid heeft betrekking op onze verzameling, gebruik en openbaarmaking van informatie die we via onze website en service verzamelen. Het beschrijft ook de keuzes die voor u beschikbaar zijn met betrekking tot ons gebruik van uw persoonlijke informatie en hoe u toegang kunt krijgen tot deze informatie en deze kunt bijwerken. Het gebruik van informatie die via onze service wordt verzameld, is beperkt tot het doel van het leveren van de service waarvoor onze klanten ons hebben ingeschakeld.

Na ingelogd te zijn kun je onder jouw accountgegevens naar ‘Bestellingen’ gaan. Hier staan jouw facturen met bijbehorend factuurnummer, veiling, datum, totaalbedrag en status van betaling vermeld.

Betalingen worden op alle werkdagen door Plantena.nl ingevoerd. Uiterlijk één dag voor de afgifte dag dient uw betaling bijgeschreven te zijn op ons rekeningnummer.

Factuur betalen

Het bedrag kunt u per iDeal betalen. Het is niet mogelijk om contant uw betaling te voldoen.

Om de factuur te kunnen openen is een programma vereist waarmee je .PDF of .DOCX bestanden kunt openen. Acrobat Reader is hier bij uitstek geschikt voor. Je kunt Acrobat Reader hier gratis downloaden.

 
 

Deze wordt per mail verstuurd. (niet ontvangen? mail [email protected] voor een nieuwe)toegestuurd omdat we het milieu zo min mogelijk willen belasten, doen wij dit standaard niet op papier, in uiterste gevallen kunnen wij dit wel doen. En, als de plant een cadeau is voor een verjaardag of een andere gelegenheid wil je natuurlijk niet dat de (gelukkige) ontvanger een plant of bloem cadeau krijgt met de factuur erbij want dat verpest gelijk de verassing!

Bestelling

Plantena begrijpt het als je wat vragen hebt over ons bestelproces! Op deze pagina vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten (of die willen verduidelijken) met betrekking tot bestellen. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust op [email protected], we helpen je graag!

  1. Controleer uw winkelwagen. Controleer ook de items in uw winkelwagen.
  2. Ga naar het scherm Verzenden, factureren en betalen. Zorg ervoor dat u bent ingelogd op uw account (of de juiste gegevens gebruikt).
  3. Controleer uw bestelling. U ziet nu uw bestelinformatie en uw volledige kosten, inclusief verzending en belasting.
  4. Reken de bestelling af.
  5. Ontvang een factuur in uw mailbox. Samen met de aankoopbevestiging.

 

Aangezien uw bestelling volledig geautomatiseerd is kunnen wij hier ook niet meer tussen komen. Indien uw bestelling beschadigd aangekomen is dient dit binnen 48 uur voldoende gemeld te worden. Aangezien het om natuurlijke producten gaat. Hierna vervalt het retourrecht. Lees ook onze Algemene Voorwaarden.

Als wij u van dienst kunnen zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Als u meer informatie wenst, neem dan gerust contact met ons op. Neem gerust contact met [email protected] op als u meer informatie nodig heeft.

Toch niet zo blij met je bestelling als je had gedacht? Hierboven vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot retourneren. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust, we helpen je graag!

Overig

Dit is een moeilijke maar belangrijke vraag! Er zijn heel veel verschillende planten, met allemaal hun eigen wensen. Over het algemeen staat deze informatie bij het product zelf. Anders kunnen wij er ook geen antwoord op geven helaas!

Als jouw pot aangekomen is alsof er iemand heel boos op was, is dat natuurlijk niet zo heel grappig.

Dus gaan we dat samen oplossen! Als je via deze link even de informatie doorloopt, en daarna een e-mail stuurt naar [email protected] zorgt onze Plantenservice ervoor dat er een nieuwe pot, of een terugbetaling, jouw kant op komt!

Jammer genoeg helaas niet. Hoe gezellig we het ook zouden vinden om alle planten liefhebbers in het echt te ontmoeten is dat (nog?) niet mogelijk. Wij hebben geen bezoekadres of fysieke winkel.

Natuurlijk mag je ervanuit gaan dat we de mooiste bloemen en planten voor je uitzoeken!

Ons geautomatiseerd systeem zou de mail ondertussen allang moeten hebben verstuurd, maar ook onze robots maken wel eens een foutje. Denk aan een storing of een eigenwijze robot. 

Mail ons op [email protected] zodat wij naar datzelfde emailadres gewoon nog een mail sturen met jouw bevestiging. Misschien is je bestelling vast blijven hangen in ons systeem, aangezien alles geautomatiseerd is kunnen wij de exacte fout niet terug zien.

Omdat plantena een bedrijf is zijn onze prijzen altijd inclusief BTW, bij niet levende wezens is dit altijd 21% en bij levende wezens altijd 9%.

Tuurlijk kan dat! Wil je graag iemand blij maken met een plant of een ander leuk product? Verander dan het afleveradres bij de kassa naar die van de gelukkige ontvanger! 

Zorg er ook voor dat je niet perongeluk het emailadres van de gelukkige ontvanger invult, wij versturen de e-mails niet meer handmatig dus anders verklappen wij helaas de verassing.

P.S zorg er wel extra goed voor dat je dan wel je eigen factuurgegevens invult!

Door de technologische ontwikkelingen en modernisering van programmatuur zijn verouderde browsers niet geschikt voor het bezoeken van de veilingsite.

Browsers

Wij raden u aan gebruik te maken van een up-to-date browser. Deze browsers zijn te downloaden door op de onderstaande links te klikken:
– Google Chrome 
– Mozilla Firefox

Bezorging

We hebben speciaal voor het verzenden van onze producten een verpakking ontwikkeld die er voor zorgt dat je groene vriend (of vriendin) in uitstekende conditie aankomt. Zo zit de plant in een verpakking die bij het type product hoort. Naast deze plantvriendelijke verpakking geven we onze planten voordat ze verzonden worden nog een extra beetje water voor de lange reis!

Ook houd de bezorger natuurlijk voldoende afstand, voor jouw gezondheid en voor de bezorger wel zo fijn!

We streven ernaar alle bestellingen die op werkdagen voor 16:30 uur besteld worden binnen 2-3 dagen te leveren. Zaterdag kun je ook tot 14 uur bestellen en het pakketje wordt dan dinsdag bezorgd! Heel soms gaan onze beloftes mis, doordat niet de gehele bestelling op voorraad is of er een foutje wordt gemaakt bij ons of  bij PostNL. Is je plant na vijf dagen nog niet binnen? Mail ons gerust want dan is er iets fout gegaan, dan kijken we even met je mee en lossen we het samen op!

Dit zijn de landen waar bij bezorgen en de bezorgopties per land:

Nederland (incl. Waddeneilanden)
Standaard levering, van maandag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00
Avondlevering, van dinsdag tot vrijdag tussen 18:00 en 22:00 (€1,55)
PostNL-punt, kies het punt bij jou in de buurt en haal het pakket op wanneer het uitkomt

België
Standaard levering, van maandag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00 (€2,95,-)

 

Onder een orderwaarde van € 50,- aan niet-planten rekenen wij € 4.95 aan verzendkosten, tenzij je in dezelfde bestelling ook een plant of bloemetje koopt.

Wij bezorgen onze bestellingen met PostNL. Dit betekent dat je de dag voor de afgesproken leverdatum een track ’n trace van ons ontvangt waarmee je jouw pakket kunt volgen. PostNL zal dan op de afgesproken verzend dag een eerste poging doen om het pakket te bezorgen. Mocht je niet thuis zijn dan proberen ze het bij de buren af te leveren. Als dit ook niet lukt nemen ze het pakket weer mee naar het dichtstbijzijnde pakketpunt waar je het pakket binnen 7 dagen op kunt halen. PostNL zal in dit geval een briefje achterlaten met instructies.

Zijn de 4-5 werkdagen al verstreken?

Helaas gaat er weleens wat mis bij een groot bedrijf als PostNL, als er zoveel pakketjes te verwerken zijn is dit niet vreemd! Als je pakket (nog) niet is aangekomen starten we een onderzoek voor jou, zodat we zo snel mogelijk kunnen achterhalen waar jouw pakket is en deze alsnog laten opsturen. Als je bestelling vervolgens niet gevonden is kijken we samen naar een oplossing.

 

Nee helaas kan dat niet. PostNL zal je een dag voor de levering een tijdsframe geven waarin zij verwachten jouw pakketje af te zullen leveren. Ben je niet thuis? je buren nemen het vast wel even voor je aan, anders probeert PostNL het morgen weer.

Jammer genoeg kunnen wij (nog) geen instructies doorgeven aan PostNL. Wij kunnen hen dus ook niet doorgeven dat het pakket in de tuin gezet mag worden als je niet thuis bent, bijvoorbeeld. Je kunt natuurlijk wel altijd een briefje achterlaten op de deur voor de bezorger. Wij kunnen alleen geen garanties geven dat de bezorger de instructies ook opvolgt. Mocht het pakket toch kwijtraken dan ligt de verantwoordelijkheid namelijk bij de bezorger.

Account

Na gratis registratie kun je bestellingen op onze website plaatsen. Ga hiervoor naar registreren en maak vervolgens je eigen account aan.

Registratiestappen

1. Ga naar registreren en vul je gegevens in.
2. Na eenmalige registratie kun je inloggen.
3. Bestellen maar!

Je persoonlijke instellingen kunnen aangepast worden in je accountomgeving.

Adreswijziging doorgeven

Je logt zich ten eerste in. Na het inloggen, kun je je gegevens wijzigen onder het kopje ‘Accountgegevens’. Na het doorvoeren van de wijziging sla je je nieuwe gegevens op en jouw adreswijziging is bij ons door gekomen.

Je wachtwoord vergeten? Geen probleem, deze kun je eenvoudig wijzigen.

Wachtwoord wijzigen

Op onze accountpagina staat onder het blokje inloggen een link naar het aanvragen van een nieuw wachtwoord. Na het invullen van je e-mailadres waarmee je geregistreerd staat bij onze website, ontvang je een link waarmee je je huidige wachtwoord kunt wijzigen. Dit zou ook in je account moeten lukken als je ingelogd bent.

Wil je je account opheffen? Jammer, want wij staan je graag ten dienst, maar geven hieronder uitleg hoe je je account op kunt heffen.

Account opheffen

Je dient ten eerste vanaf je mailadres naar [email protected] te mailen. Je kunt in deze mail je reden opgeven maar dit is niet vereist.

Je kunt dit model formulier gebruiken:

Hallo Plantena,

Ik wil graag mijn account verwijderen omdat ik verder het account niet meer ga gebruiken.

Gelieve worden ook mijn persoonsgegevens (m.u.v. facturen en bestellingen) verwijderd.

Groet [Naam],

Ookal hebben wij alle processen geautomatiseerd blijft plantena beschikbaar via onze gebruikelijke kanalen.

Wij zijn op alle kanalen gewoon bereikbaar. De tijden waarop we bereikbaar zijn, zijn ook niet veranderd en zullen niet veranderen.

Natuurlijk! Onze partners behandelen de planten met de grootste zorg om besmetting te voorkomen. Ze wassen extra vaak hun handen en houden gepaste afstand van elkaar. 

De bezorgers van PostNL nemen gepaste maatregelen vanwege het Coronavirus. Zo houden ze minimaal 1,5 meter afstand.

Vragen?

Zit jij nog steeds thuis door het virus? Geen zorgen, onze groene vrienden en vriendinnen slaan een blad om je heen! We kunnen ons dan ook goed voorstellen dat je vragen hebt over wat de Corona maatregelen betekenen voor jouw nieuwe vriendinnen. 

Op deze klantenservice pagina staat bij alles, Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust! We helpen je graag.

Heeft u nou nog geen antwoord op uw vraag? (dan moet het wel een hele speciale vraag zijn). Neem dan contact op met de klantenservice of wellicht lost onze assistent planto het wel voor u op!

Neem contact met ons op

Laat dit veld blanco

Klantenservice

Klantenservice

Andere vraag?

Bereikbaarheid

Ma – Vrij    10:00 – 17:00
Za – Zo      Gesloten

Onze geautomatiseerde helpdesk is 24 uur per dag beschikbaar!

Genoeg over onze klantenservice gelezen?

Lees dan onze andere blogs, of begin met winkelen.

Wist je al dat Plantenaofficial.com tegelijk lanceert met plantena.nl, zo zijn wij beschikbaar in heel Europa!