Winkelwagen

Betaalmethodes

Plantena streeft ernaar om het bestellen en betalen van onze producten zo eenvoudig en soepel mogelijk voor te laten verlopen, maar soms kan er iets onduidelijk zijn of mis gaan. Daarom begrijpen wij dat u er over kan hebben. Daarom hebben wij een paar vaak gestelde vragen voor u beantwoord.

Wil je weten op welke manier(en) jij bij ons kunt betalen? Of is er iets mis gegaan? Of wil jij iemand een cadeau geven? Op deze pagina vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot betalen. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust op [email protected], we helpen je graag!

Wij bieden de volgende betaalmethodes aan:

  • IDeal
  • Giftcards
  • American Express,
  • Maestro
  • VISA
  • Bancontact
  • Sofort Banking

Met iDEAL betaald u veilig en snel zonder extra verborgen kosten, via onze partner Mollie wordt u begeleid naar  uw eigen bank. iDEAL accepteert op dit moment de banken: ABN Amro, ASN bank, ING, Rabobank, Knab, SNS bank, Friesland bank, RegioBank, Triodos bank, en Van Lanschot Bankiers.

Creditcard

Betaal gemakkelijk met de vertrouwde creditcards van American Express, Visa & Mastercard.

Sofort Banking
SOFORT Banking is makkelijk in gebruik en snel. Europees groeit deze betaalmethode rap. Het is een debitcard betaaloplossing en wordt voornamelijk gebruikt in Duitsland.

 

Maestro                           

Maestro is de bekende debitcard van MasterCard. Het is een vooraf oplaadbare debitcard waarmee u binnen Europa aankopen kunt doen zoals bij Plantena. Net als bij iDEAL geldt dat Maestro betalingen gegarandeerde betalingen zijn die niet door de consument kunnen worden teruggedraaid. Het is een veilige en praktische betaalmethode.

Om te betalen via Maestro vult u uw kaartgegevens, kaartnummer en vervaldatum in. De betaling wordt bevestigd met een identifier en een transactiecode.

Betaalbeveiliging

Alle betalingen van en aan Plantena vinden plaats in een beveiligde omgeving van onze partner Mollie en met de beveiligde omgeving van uw eigen bank/betaalmethode.

Betalen gaat via onze betaalpartner mollie

Bekende Foutmeldingen

Er is iets misgegaan met mijn betaling, kan ik het bedrag alsnog voldoen?

Wanneer uw betaling is mislukt, kunt u kiezen om terug te gaan naar het betalingsscherm. Daar kunt u vervolgens een nieuwe betaalmethode gebruiken of het nogmaals proberen. Redenen voor het mislukken van een betaling kunnen zijn:

  • Een betaalmethode is alleen voor een ander land ontwikkeld en niet beschikbaar in het land waar u het gebruikt.
  • Er is een storing bij een betaalprovider.

Als u een account bij ons heeft, kunt u daarop vervolgens inloggen en uw betaalstatus bekijken. Kies daar dan vervolgens voor: nu betalen en voldoe het bedrag alsnog. Mocht u nog geen account hebben, kunt u ons even mailen en dan kijken wij waar het fout is gegaan.

Facturen en Betalingen

Momenteel accepteren wij IDEAL, Giftcards, American Express, Maestro, VISA, Bancontact, Sofort Banking. In de toekomst zullen wij meerdere betaalmethoden overwegen toe te voegen om het klantgemak te verhogen. IDEAL Ondersteunt vrijwel iedere bank in Nederland. Met onze aanstaande uitbreiding naar Belgie en Duitsland worden de betaalmethoden uitgebreid naar onder andere Giropay, Bancontact en Belfius Direct Net

Omdat wij ook fouten kunnen maken beroepen wij ons op de mogelijkheden van een Ongeldige overeenkomst, zodra een plant bijvoorbeeld van een prijs van €50,- naar €5,- is afgeprijsd gaat het in vele gevallen om een prijsfout. Indien u al heeft afrekent kan ons systeem automatisch de bestelling annuleren, dan krijgt u uw geld terug, En passen wij de fout(en) aan.

We respecteren uw privacy en nemen de bescherming ervan serieus. Dit privacybeleid heeft betrekking op onze verzameling, gebruik en openbaarmaking van informatie die we via onze website en service verzamelen. Het beschrijft ook de keuzes die voor u beschikbaar zijn met betrekking tot ons gebruik van uw persoonlijke informatie en hoe u toegang kunt krijgen tot deze informatie en deze kunt bijwerken. Het gebruik van informatie die via onze service wordt verzameld, is beperkt tot het doel van het leveren van de service waarvoor onze klanten ons hebben ingeschakeld.

Na ingelogd te zijn kun je onder jouw accountgegevens naar ‘Bestellingen’ gaan. Hier staan jouw facturen met bijbehorend factuurnummer, veiling, datum, totaalbedrag en status van betaling vermeld.

Betalingen worden op alle werkdagen door Plantena.nl ingevoerd. Uiterlijk één dag voor de afgifte dag dient uw betaling bijgeschreven te zijn op ons rekeningnummer.

Factuur betalen

Het bedrag kunt u per iDeal betalen. Het is niet mogelijk om contant uw betaling te voldoen.

Om de factuur te kunnen openen is een programma vereist waarmee je .PDF of .DOCX bestanden kunt openen. Acrobat Reader is hier bij uitstek geschikt voor. Je kunt Acrobat Reader hier gratis downloaden.

 
 

Deze wordt per mail verstuurd. (niet ontvangen? mail [email protected] voor een nieuwe)toegestuurd omdat we het milieu zo min mogelijk willen belasten, doen wij dit standaard niet op papier, in uiterste gevallen kunnen wij dit wel doen. En, als de plant een cadeau is voor een verjaardag of een andere gelegenheid wil je natuurlijk niet dat de (gelukkige) ontvanger een plant of bloem cadeau krijgt met de factuur erbij want dat verpest gelijk de verassing!

Zit jij inmiddels thuis door het virus? Geen zorgen, onze groene vrienden en vriendinnen slaan een blad om je heen! We kunnen ons dan ook goed voorstellen dat je vragen hebt over wat de Corona maatregelen betekenen voor jouw nieuwe vriendinnen. Op deze klantenservice pagina staat bij alles, Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust! We helpen je graag.

Heeft u nou nog geen antwoord op uw vraag? (dan moet het wel een hele speciale vraag zijn). Mail ons dan vooral of wellicht lost onze assistent planto het wel voor u op!

Genoeg over Betalen gelezen?

Lees dan onze andere blogs, of verzorgingstips, of begin met winkelen.

Wist je al dat Plantenaofficial.com tegelijk lanceert met plantena.nl? Zo zijn wij beschikbaar in heel Europa!